artikelen

leiderschap-in-het-onderwijs

Leiderschap in het onderwijs

Leiderschap in het onderwijs Leiderschap in het onderwijs kan veel beter worden ontwikkeld. In een werkwereld waarin de prestatiedruk om te voldoen aan externe verwachtingen enorm is, is het niet moeilijk om je als professional te verliezen in eisen om je baan te behouden. Als begeleidingskundige begeleid ik professionals in

Lees verder »

De invloed van authenticiteit op de benadering van cliënten

De workshop “Van Ik naar Wij Reflectie” introduceert een boeiende combinatie van narratieve werkvormen en biografisch leren. Deze workshop is bedoeld voor therapeuten en coaches  die willen groeien en hun eigen krachten willen ontdekken. De workshop wordt geleid door Hanne Ihlen en Margré Knip, twee enthousiaste professionals met een missie. 

Lees verder »

Zelfsturing en emancipatie als norm

In een wereld van verandering vind ik coaching, supervisie en organisatiebegeleiding van cruciaal belang als ik stilsta bij wat de toekomst ons gaat brengen. Als specialist ervaar ik een maatschappelijke verantwoordelijkheid om een pad naar verbetering uit te dragen.  En dat is niet alleen voor onze doelgroepen, maar ook voor

Lees verder »

Existentiële kennis en levenskunst

Als supervisor staat ervaringsleren bij mij hoog in het vaandel. En daarmee doel ik op leren om ervaringen te verbinden met de praktijk. Wat is het voordeel als studenten zichzelf eerst leren verbinden met eigen levensthema´s? Dat gebeurt in supervisie. Mijn droom is om dat meer te verbreden binnen het

Lees verder »